Weekend Stockholm

28 april 2014 - Valkeakoski, Finland

Met een groep van acht vrienden hebben we besloten om een weekend naar Stockholm te gaan, de hoofdstad van Zweden.

SelfieMet zijn allen (Rafael, Nacho, Florin, Peter, Jarrick, Kevin, Yannick en Simon) zijn we samen gekomen om deze reis te plannen en te bespreken wat we allemaal zouden doen. Met de bus naar Turku en daar de boot op naar Stockholm, en om te overnachten hebben we voor een Hostel gekozen.

De boot reis duurde 9 uur en we hebben er voor gekozen om de nachtboot te nemen zodat we 's morgens aankwamen in Stockholm en zo nog een ganse dag hadden. Als we aankwamen hebben we een bus genomen van de haven naar het centrum van de stad.

Vandaar is dan de zoektocht naar het Hostel begonnen. Met een plannetje en een paar keer mislopen kregen we al een eerste indruk van de prachtige stad. We mochten maar 's middags in de kamer, we zijn dan de stad wat gaan verkennen en wat in parkjes gaan zitten.

StockholmWe zijn dan vertrokken naar het mooiste deel van Stockholm, 'The old town' (de oude stad). We hebben alles te voet gedaan dus af en toe zat er wel een rustpauze tussen. Maar als we in de oude stad aankwamen hebben we daar wat rondgewandeld en dit was echt wel de moeite waart om te bezichtigen. Daarna terug naar het Hostel gewandeld om in te checken, wat uit te rusten en te eten. 's Avonds zijn we nog naar een Bar geweest en zo hebben we Stockholm by night ook eens meegemaakt.

Cultuur

De volgende dag was er een gratis rondleiding maar we hebben

deze gemist omdat we op de verkeerde plaats aan het wachten waren. Daarna zijn we dan naar het infocentrum geweest voor wat meer informatie. Als we daar aankwamen was er een heleboel animatie op straat en bleek dat het dag van de cultuur was en dat er in heel Stockholm speciale acties waren die dag.

We hebben dan besloten om een Museum, de paleizen en de schatkamer te bezoeken. In het paleis was er een wissel van wacht bezig wat wel eens tof was om te zien.

's Avonds zijn Kevin, Jarrick, Rafael en Simon naar een Ice Bar geweest, waar het -5°C was en alles uit ijs was, zelfs de glazen. Daarna was er een speciaal feest in de city hall voor de dag van de cultuur.

Op onze laatste dag zijn we nog het Hard Rock Café gaan opzoeken. Onderweg naar daar zijn we de bibliotheek tegen gekomen en hebben we eens naar binnen gaan kijken. Daarna zijn we te voet vertrokken naar de haven en door het goede weer zat er veel volk in de parken, we zijn dan ook in enkele parken gestopt om wat uit te rusten en te genieten van onze laatste dag. Na wat problemen met het vinden van de juiste check-in voor de boot zijn we er op tijd geraakt en het bleek dat het een speciale dag was met heel wat 'line dance' activiteiten.

Het was echt een super weekend! Zeer goed gezelschap, een prachtige stad en fantastisch weer!

Panorama

1. Frédérique van Nes:
    29 april 2014
    wat een ervaring! iets om nog terug te gaan ?!
  2. Simon:
    29 april 2014
    Zeker en vast! We hebben een klein deel niet kunnen bezoeken dus hebben we een reden om nog eens terug te gaan. :D